Akimirka prie lūpų – amžinybė ant klubų. Visos moterys ir merginos puikiai žino, kaip greitai saldžios silpnybės virsta papildomais nereikalingais kilogramais. Pietums sumuštinis, desertui ledai, vakarienei pica, o kitą savaitę – iškrovos dietos ir mažiausiai valandą trunkanti mankšta kasdien. Nuo jaunų dienų įpratusios grožį vertinti lieknumo laipsniu, moterys amžiams pasmerktos nuolatos jaudintis dėl savo figūros. Jei interneto naršyklė turėtų jausmus, sunkiai atsidūstų kaskart jums paieškos sistemoje įrašius tą nuvalkiotą žodžių junginį “dietos receptai”.

Vasara – geriausias laikas išsivalyti0909

Tinkamą sau dietos programą rasti pakankamai sudėtinga. Kiekvienas organizmas individualus ir į mitybos pokyčius reaguoja skirtingai, o dietos toli gražu nėra universalios. Šaltuoju metų laiku produktų racionas kur kas siauresnis, o tai tik dar labiau pasunkina užduotį. Bet už lango vasara! O vasara vilioja savo nuostabiomis turtingomis gėrybėmis: šviežiomis uogomis, vaisiais bei daržovėmis. Tikra nuodėmė būtų jais nepasinaudoti! Juolab, kad užplūdus karščio bangoms visai nesinori krimsti kiaulienos kepsnio ir malšinti alkio vien virtais kiaušiniais. Be to, uogos bei vaisiai pasižymi vitaminų ir mikroelementų gausa. Pasisavinus užtektinai, nereiks jaudintis dėl artėjančios žiemos ir jos nešamų ligų.

Detoksikacinė dieta: kas ir kaip

Detoksikacinė dieta – tai valomoji procedūra, padedantis organizmui atsikratyti toksinų. Šviežūs vaisiai, daržovės ir uogos turi daug skaidulų, antioksidantų bei mineralų, kurie valo virškinamąjį traktą. Tad norint pradėti sveikos mitybos etapą, naudinga 3-7 dienas laikytis detoksikuojančios dietos. Atkreipkite dėmesį, kad detoksikacinė dieta ir sportas nėra draugai. Valant organizmą gaunamas kalorijų kiekis yra nepakankamas norint sportuoti.

Detoksikacinės dietos pagrindas – sultys ir chemiškai neapdorotas sveikas maistas, kurio suvartojamas kiekis turėtų būti mažesnis nei įprastai. Be abejonės, kasdieniame maisto racione turi vyrauti vaisiai, uogos ir daržovės. Natūralios sultys ir sulčių kokteiliai – tai gliukozės, fruktozės, mineralinių medžiagų šaltinis. Jų vartojimas ne tik padeda reguliuoti virškinimą, bet ir mažina cholesterolio kiekį kraujyje. Žinoma, ne ką mažiau svarbus detoksikacijoje yra vandens vaidmuo. Minimalus jo suvartojimo kiekis neturėtų būti mažesnis nei 1,5 litro.

Nors uogos ir žalumynai atrodo, kaip sveikiausias mitybos planas, jų vartojimas taip pat turi taisykles. Pirmiausia, didesnį kiekį vaisių ir uogų reikėtų suvartoti pirmoje dienos pusėje. Pilnaverčiams pusryčiams puikiai tiks obuoliai ir melionas. Svorio metimui geriausiai padeda špinatai, brokoliai, agurkai, salierai, ridikėliai, salotų lapai bei pomidorai. Kai kurie vaisiai ir daržovės turi didesnį kalorijų kiekį, pavyzdžiui, avokadai ir bananai. Jų kiekį vertėtų apriboti.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad tiek vaisiai, tiek daržovės turėtų būti vietiniai, juose daugiau vitaminų bei mineralų. Tačiau, kai kuriems atsivežtiniams vaisiams tai netaikytina: vynuogėms, arbūzams, melionams.

Uogos jų savybės ir vartojimas

Kone visos lietuviškos uogos yra puikūs antioksidantai. Įpusėjus vasaros sezonui, reikėtų susipažinti su jų savybėmis ir individualiai pasirinkti jų suvartojimo kiekį.

Avietės. Avietės šalina skysčio perteklių, o jose esančios medžiagos skaldo riebalus žmogaus organizme. Avietės – natūralus vaistas gydyti peršalimams, gripui, ūmioms kvėpavimo takų ligoms.

Rekomenduojama aviečių norma – po 120–150 g uogų du kartus per dieną.

Iškrovos dieną rekomenduojama suvartoti 1- 1,5 kg uogų, paskirsčius jas į 5 dalis, o tarp valgių gerti vandenį ir žaliąją arbatą.

Avietės padeda atsikratyti svorio net grįžus prie įprasto mitybos plano, tereikia suvalgyti pusę stiklinės uogų likus pusvalandžiui iki valgio.

Mėlynės. Mėlynės turi daugelį organizmui reikalingų mineralinių medžiagų: geležies, kalio, mangano, vario, chromo, fosforo, sieros ir cinko druskų. Be to, mėlynės turi nepaprastai daug antioksidantų, kurie mažina širdies ir kraujagyslių ligų atsiradimo riziką.

Daugelis įsitikinęs, kad regos gerinimui labiausiai tinka morkos, tačiau būtent mėlynės skatina akies tinklainės ląstelių atsinaujinimą.

Rekomenduojama mėlynių dienos norma – 700 g.

Jeigu mėlynes renkatės kaip iškrovos dienos pagrindą, per dieną reikėtų suvalgyti 2 kilogramus. Gerti vandenį ir šviežiai spaustas obuolių sultis.

Gervuogės. Šios uogos stimuliuoja galvos smegenų darbą, lėtina senėjimo procesą.

Iškrovos dieną reikėtų suvalgyti 1 – 1,5 kg uogų, paskirčius į į dalis. Tarp valgio rekomenduojama gerti šviežiai spaustas salierų, pomidorų ar agurkų sultis bei vandenį.

Vyšnios. Pasižymi dideliu geležies ir rūgščių kiekiu. Vyšniose esančios medžiagos skatina šlapimo varymą bei stiprina organizmą.

Iškrovos dieną reikėtų suvartoti 1,5 kg uogų (5 lygios dalys 5 kartus per dieną), užsigeriant stikline neriebaus pieno. Jis neutralizuos per didelį kiekį rūgšties. Tarp valgio reikėtų gerti vandenį arba skiestas vyšnių sultis.

Sveika mityba ir dieta ne tas pats

Internetiniai portalai mirgėte mirga nuo tokių antraščių, kaip “5 efektyvios dietos norint atsikratyti 6 kg per 3 dienas”, tačiau greitas svorio metimas – žala kūnui ir neturi nieko bendro su sveika mityba. Po trumpų dietų žmonės anksčiau ar vėliau grįžta į senus mitybos įpročius ir prarasti kilogramai grįžta su kaupu. Lieknėjimo procesas turi būti sveikas. Deja, tai užtrunka ilgiau nei norima. Tačiau, sveika mityba ir sportas pamažu turėtų virsti įpročiais, norint jaustis energingai, sveikai ir gražiai.

Be to, svarbu nepamiršti, kad tai, kas tinka moterims, ne visada tinka vyrams. Dietos vyrams dar nėra paplitęs reiškinys. Vyrai pasižymi greitesne medžiagų apykaita ir didesne raumenų mase. Jų suvartojamas tam tikrų medžiagų kiekis gerokai skiriasi nuo moterų. Todėl dietos moterims negali būti naudojamos vyrų. Pastariesiems derėtų kreiptis į gydytojus-dietologus arba savaraniškai mokytis reguliuoti mitybą.